Pages

Nuffnang Ads

Saturday, January 15, 2011

Tentang Dia..

Setelah sekian lama aku tak menaip di blog ni, so here im back again..
So, sebagai pembuka lembaran tahun baru bagi blog aku ni, cerita yang aku nak share kan adalah berkaitan dengan sorang gadis/wanita/cik yang pernah menimbulkan sedikit kontroversi awal-awal tahun 2011 ni. Sape tu? Apa pula kontroversinya?

The person that I mean is Ana Raffali @ Juara AJL 25 @ artis pujaan roommate aku..hahaha. Mula-mula masa minah ni mengeluarkan suara dia kat radio nyanyi lagu Tolong ingatkan aku, aku ingatkan cina manalah yang nyanyi lagu melayu ni. At first, aku ingat Karen AF sebab aku pernah dengar dia nyanyi lagu melayu sebijik macam si Ana Raffali ni nyanyi. At  last baru aku tau melayu rupanya yang nyanyi. Damm!! kenapa dia nyanyi macam tu? Nasib baiklah dia ni sopan pakai baju kurung, so lantaklah dia nak nyanyi macam mana pun.

Kontroversinya bukan lah apa sangat just some peoples can't accept kemenangan si Ana ni dalam AJL baru baru ni (9/1/11). Yelah, mungkin sebabnya dia ni still fresh fish in this industry, nyanyi macam nak tak nak je gayanya and the competitor at that night quite tough, sebab tu la KOT kemenangan dia malam tu dipertikaikan. Walhal, yang make decision for that night bukannya Aidit Alfian (kenal ke? tak kenal sudah) pun, tapi juri loo.. So, tak payah la nak pertikaikan kemenangan dia tu. She deserved for it!! See, aku pun boleh je terima the fact even aku tak la bajet dia akan menang sebab aku sokong orang lain and sebab-sebab di atas tadi tu. Tapi aku bukanlah nak cakap pasal tu since dah basi pun kes tu.

Yang aku nak cakap ni pasal rezeki si Ana Raffali ni..Dalam paper kosmo harini bagi tau yang dia ni dapat offer jadi ikon Jabatan Muzium Negara. 

 "KUALA LUMPUR - Pemenang Anugerah Juara Lagu Ke-25 (AJL 25), Ana Raffali yang sentiasa menampilkan diri dengan berpakaian baju kurung dan kebaya akan dijadikan ikon program tertentu Jabatan Muzium Malaysia (JMM)."
                                                                                          (Kosmo, 15/1/2011)

Ambik kau..ikon muzium tu. So aku rasa ni mungkin rezeki dia sebab ramai sangat yang kutuk kutuk dia masa dia menang AJL 25 aritu. Makin murah rezeki dia lepas di kutuk macam macam lepas AJL tu. Tapi yang aku peliknya, dalam banyak banyak benda yang Ana ni boleh jadi ikon, muzium je yang offer. haha..Tapi takpelah. Janji Ikon. Ko ada jadi ikon? Confirm 1 year free access masuk muzium for whole family ni. Have a nice trip to museum Ana Raffali!!

1 comments:

slay said...

haha yeahh hafiz pujaan hati kau menang!! muahaha~

nantikan kemunculan aku dalam juara lagu ke 26 nanti. miss shelly & miss wong mesti ternganga tengok aku kat tv. yamaha terus nak ambik aku jadi tenaga pengajar tetap! :D