Pages

Nuffnang Ads

Monday, February 21, 2011

Trip to Kota Singa

Sempena maulidur rasul baru-baru ni, aku sekali lagi "terbang" ke kota singa atas tajaan PTPTN.. Orang lain sibuk berarak, aku ni sibuk ke negara ala sekular tu. Tujuan pergi ke sana just nak training untuk join next Amazing Race Asia haha.. Wait for me ASIA!!!

Tak banyak tempat pun pergi since sampai singapore pun almost 11.30am selepas hampir sesat mencari City Hall Rd disebabkan kurang signboard and with weird traffic system over there.

Ingatkan Singaporean ni follow sangat la peraturan sebab singapore ni kan "Fine City" tapi entah apa-apa je lah style diaorang drive. Keadaan dia macam kat bawah ni la, aku dari arah B nak turn to the right which is at the same time there have cars coming from A. Masa ni juga la kereta dari side B boleh turn right and kereta from side A boleh turn right cause both side at green light. So, mungkin diaorang ni mengamalkan sistem tolerance between each other on road kot.

Tempat yang aku pergi kali ni area singapore just singapore science centre (SCC), Arab street and Bugis street. Cadang nak ke Merlion Park (air keluar ikut mulut singa - bak kata sorang pelancong malaysia yang aku jumpa kat MRT station jurong east) tapi entah apa malangnya, hari hujan pulak. So, cancel terus. Jom layan few pictures yang sempat snap masa kat SCC









Siap masuk pameran CSI lagi tu. Maklumlah peminat setia CSI series.. Tak kisah lah Vegas, NY or Miami semua aku layan. Tapi rasa macam tak berbaloi pula masuk pameran ni sebab macam membosankan sikit. Aku ni memang la minat dengan CSI series tapi tak la pula minat nak be part of them masa pameran ni. Tak pasal-pasal pula kena join siasatan pembunuhan Penny..


Penny bukan nama sebenar..

0 comments: